A képzési rendszer felépítése

Az adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők nyilvántartásba vételéről és továbbképzéséről szóló 263/2018. (XII. 20.) Korm. rendelet alapján az 5 éves továbbképzési időszak lejártával a szakembereknek kell gondoskodniuk a továbbképzési kötelezettségük teljesítésének igazolásáról az alábbiak szerint.

Az alábbi információk alapján ellenőrizhető és igazolható a továbbképzési kötelezettség teljesítése a Pénzügyminisztérium felé.

  • 1.

    A továbbképzési időszak időtartama 5 év, amely az engedély (igazolvány) kiállítási napjával kezdődik. A következő továbbképzési időszak az előző továbbképzési időszak utolsó napját követő napon kezdődik. Tehát a legfontosabb az engedély kiállításának dátuma, mivel minden további kötelezettség ehhez a dátumhoz kapcsolódik (nem naptári évektől függ).

  • 2.

    A továbbképzési időszak alatt legalább 100 kreditpontot kell teljesíteni úgy, hogy a továbbképzési időszak legalább 4 naptári évében részt vesz a Rendeletnek megfelelően lebonyolított továbbképzések valamelyikén.

    A korábban hatályos 26/2008 (VIII. 30.) PM rendelet előírásaitól a legfontosabb eltérés, hogy nem elegendő 3 évben kreditpontokat szerezni!

  • 3.

    A 26/2008. (VIII. 30.) PM rendelet alapján nyilvántartásba vett adótanácsadóknak, adószakértőknek és okleveles adószakértőknek az e rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő továbbképzési időszakukra vonatkozóan a 26/2008. (VIII. 30.) PM rendelet 2017. december 31-én hatályos rendelkezései, a 2018. január 1-jén vagy azt követően megkezdett továbbképzési időszakokban a 45/2017. (XII. 22.) NGM rendelet 2018. december 31-én hatályos rendelkezései, a 2019. január 1-jén vagy azt követően megkezdett továbbképzési időszakokban a 263/2018. (XII. 20.) Korm. rendelet szerinti szabályok alapján kell teljesíteniük továbbképzési kötelezettségüket.

  • 4.

    A továbbképzések elvégzését, a kreditpontok megszerzését a továbbképzési időszak végét követő 30 napon belül kell igazolniuk a nyilvántartásban szereplőknek. Ennek a bejelentési kötelezettségnek önállóan, felszólítás nélkül kell eleget tenni. Az igazolásokat nem lehet részletekben, az adott továbbképzést követően benyújtani, hanem kizárólag a továbbképzési időszak végén, egy alkalommal, összesítve a Rendelet 3. melléklete szerinti adatlapon.

  • 5.

    További információk a PM honlapján: www.penzugyiszakkepzes.kormany.hu

    A regisztrációval, továbbképzésekkel, a kiadott határozatokkal és végzésekkel kapcsolatban felmerült kérdéseivel a Pénzügyminisztérium Szakképzési Osztályához fordulhat az alábbi elérhetőségeken:

    • Hétköznaponként 8-10 óra között a 06-1/795-6753 telefonszámon.
    • Egyéb időpontokban a szakkepzes@pm.gov.hu e-mail címen érdeklődhet.